w titel
 

Zin om eens wat anders te eten?


O jee! Heb jij dat ook? Je wilt gewicht verliezen en je gaat koolhydraatarm eten. Wanneer je aan het lijnen bent, lijkt het wel of al het "verboden" voedsel extra heerlijk ruikt.
De broodjes als je langs een bakker loopt... Langs de snackbar en je ruikt de friet al van ver... En blader je in een tijdschrift? Dan zie je alle heerlijke gerechten voorbijkomen en in de etalages zie je van alles en nog wat!

Ben je sterk genoeg om hier aan voorbij te gaan? Ik hoop van wel.
Maar heb je onverhoopt toch trek in iets lekkers, iets anders, denk dan eens aan een alternatief hiervoor. En als je je maaltijd heb gegeten, dan ben je extreem trots op jezelf, dat je de verleiding hebt kunnen weerstaan. Super goed van je! Dus hierbij wat ideetjes voor je volgende maaltijd.

Nasi:
Neem hiervoor bloemkool en maak deze fijn in de keukenmachine.
Daarna wokken en de bloemkool kruiden met o.a. veel kerriepoeder, kikkomansaus en eventueel beetje sambal. Voeg naar eigen inzicht hier ook wat knoflook aan toe, ui, prei, taugé.
Stukjes gebakken kipfilet mag natuurlijk ook.
En klaar is je nasi.
Bak een eitje erbij en je hebt een complete maaltijd.


Friet:
Gebruik hiervoor 1/2 knolselderij, 1 tl paprikapoeder, 1/2 tl zout, 1/4 tl zwarte peper en 1 el olijfolie.
Oven voorverwarmen op 205 gr.
Snijd de knolselderij in dunne reepjes en meng alles goed door elkaar.
Gebruik bakpapier op de bakplaat en bak de frietjes 20-40 min in de oven.
Af en toe de knolselderij frietjes door elkaar schudden.


Oopsie broodje:
Heb je daar wel eens van gehoord? Het lijkt op een broodje, maar is het niet.
Je bakt dit in de oven op 150 gr in 25-30 minuten.
Gebruik hiervoor 3 grote eieren, 100 gr roomkaas, 1 tl bakpoeder en beetje zout.
Je gaat de eieren splitsen. Zout bij het eiwit toevoegen en stijf kloppen.
De roomkaas en het bakpoeder doe je bij het eigeel tot deze glad en luchtig is.
Nu voorzichtig het eigeelmengsel beetje bij beetje door het eiwit spatelen. Hou het geheel luchtig!!


Doe 6 grote lepels van het mengsel op het bakpapier en duw het een beetje platter.En nu...bakken maar.De twee helften vormen nu een broodje samen. Je kunt het broodje beleggen met b.v. plakje ham. En wat dacht je van een heus broodje hamburger?

De oopsie broodjes zijn zelfs 1-2 dagen houdbaar in de koelkast.

Als jij zelf ook ideetjes heb voor een "alternatief", laat je het mij dan weten?

Gr. Anrieta

Terug naar het overzicht

Opbellen
E-mail