w titel
 

 7 zomervakantie tips voor jou.

 De vakantieperiode is weer in aantocht. Sommigen profiteren van de extra vrije dagen, zoals Hemelvaart en Pinksteren. Een heerlijke periode om nog net even voor de grote uittocht te genieten van je welverdiende vakantie. Als dit tenminste mogelijk is met schoolgaande kinderen en de vakantieplanning op je werk. De voorbereidingen voor de vakantie zijn minstens zo gezellig. Vakantieland of -plaats uitzoeken. De reis plannen, ga je met het vliegtuig of met de auto. Uitstapjes plannen. Je koffer pakken, noem maar op. Er komt heel wat bij kijken, voordat je echt kunt vertrekken. En dan die zomerstress, bikinistress of hoe jij het wilt noemen …



Als je in het hoogseizoen op vakantie gaat en je wilt een “maatje minder”, dan is nu de tijd om hier echt aan te gaan werken. Voor de vakantie kun je al het nodige aan gewicht zijn verloren. Maar wil je meer dan “een maatje minder”, dan zijn mijn volgende tips misschien wel een aanvulling voor je. Dus lees nog even door.


Hoe ga je het regelen als je nog "aan de lijn bent" in je vakantie?

Ga je stug door met je voedingsschema en blijf je de Slimdiet voedingsadviezen opvolgen? (dan ben je een kei, complimenten!) of stop je acuut met je goede voornemens en ga je even weer helemaal “los”?  (jammer, dan is waarschijnlijk al je moeite voor niks geweest). De gulden middenweg … daar gaan wij voor. Je voeding aanpassen als je op vakantie gaat is eigenlijk niet zo’n heel groot probleem. Keuzes maken, daar draait alles om. Misschien makkelijker gezegd, dan gedaan, maar is toch de moeite waard!


Mijn 7 zomervakantie tips voor jou.

Hoe kies jij de juiste  voeding tijdens de vakantie en eet je zo koolhydraatarm en eiwitrijk mogelijk. 

Tip 1: Kies voor een ontbijt met b.v. yoghurt, Griekse yoghurt, kwark, gebakken ei(eren) eventueel met gebakken ham.

Tip 2: Voor de lunch kun je kiezen voor een helder soepje, heerlijke salade aangevuld met zalm, tonijn of ei. Kies ook voor de nodige groenten . Groenten zijn vezelrijk en vullen de maag. Of neem een heerlijk visje op je vakantie adres.

Tip 3: Voor de avondmaaltijd is er keuze genoeg. Een voorgerecht van vis, carpaccio, heldere soep. Neem vlees/vis als hoofdgerecht aangevuld met groenten. En wat dacht je van de BBQ. Dat gaat er altijd wel in tijdens je vakantie. Super gezellig en gemakkelijk.

Tip 4: Wees in ieder geval voorzichtig met fruit. Deze bevatten behoorlijk wat (natuurlijke) suikers en dit zijn ook koolhydraten. Voor de aanvulling van je vitamines kun je dan ook beter kiezen voor de vitaminen supplementen.

Tip 5: Blijf ook tijdens je vakantie 2 liter water drinken. Zeker als je in warme landen bent. Pas op met alcohol. En mocht je alcohol willen drinken, kies dan voor een droge witte wijn, prosecco of een mixdrank met een light frisdrank. Zo beperk je in ieder geval het aantal koolhydraten. En neem naast je glas alcohol altijd een glas water. Dat scheelt.

Tip 6: Oh ja, de tussendoortjes zijn we vergeten. Ook hiervoor geldt, laat de koolhydraatrijke tussendoortjes staan. Ik weet het, dat valt niet altijd mee !! Kies liever voor een reep of koude drank van SLIMdiet. Weinig koolhydraten en veel eiwitten. Of neem wat rauwkost tussendoor: komkommer, snoeptomaatjes, radijsjes. Een stukje kaas, vleeswaren of worst kan ook. 

Tip 7: En wat je beter niét kunt eten tijdens je vakantie zijn natuurlijk de koolhydraatrijke producten, zoals brood, pasta, rijst, aardappelproducten, snoep, koekjes, taart, ijs e.d. Alles dus wat té lekker is. En af en toe een waterijsje kan natuurlijk best wel. Er blijft echt wel genoeg over, waar je wel van kunt genieten. 

De juiste keuzes maken, daar draait het om.


Geniet van de vakantie.

Terug naar het overzicht

 


 

Opbellen
E-mail