5 tips voor het zomergewicht

  

vogelhuisje-met-voorjaarsbloesem-met-een-blauwe-lucht

De wintermaanden liggen al weer even achter ons. Lente en daarna de zomer kondigen zich aan. Zelf vind ik deze jaargetijden de heerlijkste van het hele jaar. De zon gaat weer schijnen, heerlijk buiten zitten en genieten van zon en natuur. Erop uit trekken met de fiets, terrasje pakken... Wat is het leven toch mooi :)

Maar het voorjaar/zomer is ook het gevreesde seizoen als het om de kilo's gaat. En misschien moet jij hoognodig weer wat kilootjes kwijt raken. Voordat de zomer haar intrede gaat doen moet jij je zelf gaan motiveren om hard te werken om je doel te bereiken. Is de                                                                                       gewichtsschade te overzien en wil je een paar kilootjes kwijt, doe dan je voordeel met onderstaande tips.


Mijn 5 tips voor jou om op je zomergewicht te komen en te blijven.


glas-vruchtensap

1. Skip de suikerrijke dranken! 

Je kunt nu nog zo gezond eten, maar als je regelmatig een glas frisdrank of vruchtensap neemt, dan is al je werk voor niets. Waarom? De frisdrank en fruitdrank zit boordevol suikers, wel 6 suikerklontjes per glas! Beetje jammer.


2. Ik eet niet zo veel!

onbewerkte-noten

Sta jij er wel eens bij stil, wat je aan tussendoortjes eet? Koekje bij de thee, een verjaardag of traktatie op je werk? Eierkoek, ontbijtkoek of krentenbol doen ook mee! Al deze tussendoortjes bevatten ook suikers en dus niet zo slim. Regelmatig deze tussendoortjes nemen en je afgevallen kilo's komen er weer stiekem bij. Neem als gezond tussendoortje dan liever rauwkost, yoghurt, kwark, af en toe eens wat noten zoals walnoten, hazelnoten amandelen. Deze tussendoortjes bevatten veel eiwitten en weinig koolhydraten (suikers).


3. Wees matig met alcohol

glazen-alcohol-wijn-bier-sterke-drank

's-Avonds een wijntje of biertje bij het eten. In het weekend wat meer alcohol?                   Alcohol bevat de nodige calorieën c.q. koolhydraten. Je lichaam doet niets met deze calorieën. Deze worden zelfs opgeslagen als vetten in je lichaam. Jammer! Bovendien krijg je van deze wijntjes en biertjes honger. Neem eens een time-out. Een maand geen alcohol en kijk eens naar het resultaat. Neem liever koffie, thee en water.


4. Neem wat extra lichaamsbeweging

lopen-in-het-bos

Ga wat extra sporten. Of ben jij niet zo'n sport(st)er? Geen tijd voor het sporten? Fietsen of lopen dan misschien? 's-Avonds minimaal een half uur stevig wandelen moet kunnen toch? En weet je trouwens dat lopen dé makkelijkste en veiligste manier is van lichaamsbeweging?


5. Nadat je alle bovenstaande adviezen ter harte heb genomen, heb ik nog een extra punt voor je

bloemen

De hele week heb je gezond gegeten, geen frisdrank genomen, eiwitrijke tussendoortjes gegeten, de alcohol laten staan, regelmatig een stevige wandeling gedaan en dan heb je wel wat verdiend om je goed gedrag te belonen. In het weekend neem je dan als beloning: een wijntje, gebakje, chips.. want dat verdien je toch? Echt waar? NIET DOEN dus!!
Ook niet één koekje. Voor je het weet is het pak koekjes leeg en begin je straks weer van voor af aan. Wacht tot je doel is bereikt. Trakteer jezelf tussendoor op een mooie bos bloemen, daar geniet je zelfs nog langer van.
En is het dan eindelijk zover (jippie!! je doel is bereikt) dan niet gelijk alles weer gaan eten, maar goede en gezonde keuzes gaan maken. Alleen in het weekend wat extra's nemen en door de week … pas op de plaats.

Dan komt het helemaal goed met jou!

Terug naar het overzicht

Opbellen
E-mail